Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου 2012

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ Β/ΘΜΙΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΙΟΝΙΑΣ.
Γουμένισσα 23/12/2011
Αριθ.Πρωτ. 52

Κύριε Διευθυντά

Στο έγκριτο φύλλο της 6ης Δεκεμβρίου 2011 της εφημερίδας σας, δημοσιεύσαμε έγγραφο του Δ.Σ. του Συλλόγου μας για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Στο φύλλο της 13ης Δεκεμβρίου 2011 δημοσιεύτηκε αντίστοιχο έγγραφο των Σχολικών Επιτροπών Β/θμιας Εκπ/σης Δήμων Παιονίας και Κιλκίς. Πάνω σε αυτό έχουμε να κάνουμε τις παρακάτω επισημάνσεις :
1.      Ο Σύλλογός μας έχει την επωνυμία «Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Παιονίας» και όχι «δάσκαλοι Παιονίας». Αυτό όχι γιατί δε μας αρέσει η λέξη «δάσκαλοι» -απολαμβάνουμε κάθε γράμμα της και το μεταφέρουμε σαν τον ύψιστο τίτλο τιμής- αλλά γιατί εκπροσωπούμε το σύνολο των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων, οι οποίοι και απαιτούν δικαίως την ορθή ονομασία του οργάνου που τους καλύπτει συνδικαλιστικά.

2.      Τρία από τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου, ο Πρόεδρος Χρήστος Σαμαράς, η Ταμίας Αικατερίνη Κούπανη και το Μέλος Κωνσταντινιά Τσαβδάρη είναι και μέλη της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Παιονίας. Γνωρίζουν άριστα τα θέματα και τις δυσκολίες που υπάρχουν και τις αντιμετωπίζουν στα πλαίσια αυτού του θεσμικού οργάνου, όπου προσφέρουν (με τους υπολοίπους) αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες, το χρόνο και τις εμπειρίες τους. Αντιμετωπίζουν τα θέματα με ιδιαίτερη προσοχή και βαθιά σκέψη και εκτελούν πολλαπλές και πολύπλευρες ενέργειες για την επίλυσή τους. Άλλωστε, όπως και όλα τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. είναι ενεργοί εκπαιδευτικοί, και βιώνουν καθημερινά τη βαναυσότητα της αναλγησίας της αρτηριοσκληρωτικής δημόσιας διοίκησης. Αυτό τους έχει μετατρέψει σε υπερευαίσθητους δέκτες θεμάτων και προβλημάτων που αφορούν μαθητές και σχολεία. Και ασφαλώς δεν δέχονται μαθήματα ευαισθησίας από κανέναν και ιδιαίτερα από μη εκπαιδευτικούς που δεν κατανοούν την εκπαιδευτική πραγματικότητα.
3.      Στο έγγραφο των Β/θμιων Σχ. Επιτροπών Παιονίας και Κιλκίς αναφέρεται ότι η Υ.Α. 8440/24-2-2011 είναι Υπουργική Απόφαση και όχι νόμος. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να εφαρμόζεται ; Αυτό ακριβώς υποστηρίζουμε κι εμείς, αλλά απάντηση στο παραπάνω ερώτημα δεν παίρνουμε. Επίσης στην ίδια παράγραφο αναφέρεται ότι «δε γίνεται αναφορά περί προληπτικού ελέγχου». Συμφωνούμε απόλυτα και αυτό ζητούμε να εφαρμοστεί αλλά δεν εφαρμόζεται !
4.      Στην επόμενη όμως παράγραφο αναφέρεται ότι με τη συμβολή φορέων εφαρμόζεται η Υ.Α. 8440/24-2-2011 ( !!! ) Τελικά, τι από όλα γίνεται ; εφαρμόζεται ή όχι η Υπουργική Απόφαση; Εμείς είμαστε ξεκάθαροι και ζητούμε άμεση εφαρμογή της γιατί πιστεύουμε ακράδαντα ότι μόνο έτσι θα λυθούν τα προβλήματα στα σχολεία. Οι Β/θμιες Σχ. Επιτροπές τι ακριβώς εφαρμόζουν ; το ρητό που λέει «και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ ;
5.      Χαιρόμαστε ειλικρινά που διαβάζουμε πως όλα δουλεύουν ρολόι στις Σχολικές Επιτροπές Β/θμιας Παιονίας και Κιλκίς. Αυτό ακριβώς αντιπαλεύουμε και αντιστρατευόμαστε. Τη «φιλοσοφία» που έφερε την Ελλάδα σ’ αυτήν την κατάσταση. Δηλαδή  να κάνουμε εμείς τη δουλειά μας, επειδή έχουμε τις γνωριμίες και τις επαφές και οι άλλοι ας οδεύσουν στον γκρεμό. Η αντιμετώπιση των σχολικών θεμάτων πρέπει να είναι ενιαία, όχι μόνο στο νομό αλλά και πανελλαδικά. Δεν ενδιαφερόμαστε μόνο για τον εαυτό μας, αλλά για όλους, δεν είμαστε υπέρμαχοι του δόγματος « ο σώζων εαυτόν σωθήτω». Η Επίτροπος Ελεγκτικού Συνεδρίου Θεσσαλονίκης είναι που υπογράφει και στο Κιλκίς, γιατί ως γνωστόν έχει υπάρξει συνταξιοδότηση του Επιτρόπου Κιλκίς από το καλοκαίρι του 2011. Πώς λοιπόν, ενώ στη Θεσσαλονίκη ΔΕΝ υπογράφει εντάλματα για σχολεία, εδώ το κάνει ;   Άλλο κράτος είναι εδώ ; Άλλοι νόμοι εφαρμόζονται ;  Πότε θα αντιληφθούμε ότι όλοι είμαστε ίσοι απέναντι στους νόμους εντός της ελληνικής επικράτειας ; Εδώ αναμένουμε μια απάντηση, είτε από το γραφείο της Επιτρόπου, είτε από το γραφείο Τύπου της (που ομολογουμένως δεν γνωρίζαμε ότι υπάρχει !).
6.      Ένα πικρό χαμόγελο χαράχτηκε στα χείλη μας το πρωί της 8ης Δεκεμβρίου, δυο μέρες μετά τη δημοσίευση του εγγράφου μας, βλέποντας τα πρωτοσέλιδα του πανελλήνιου τύπου λίγο πριν φύγουμε για το σχολείο :

Η ΑΥΓΗ : Βαρυχειμωνιά στα σχολεία.
Η ΝΙΚΗ : Τα παιδιά στο έλεος της εφεδρείας και του χειμώνα.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ : Ούτε ευρώ για την παιδεία και τη λαϊκή οικογένεια.
ΤΑ ΝΕΑ : 1. Ξεμένουν από πετρέλαιο τα σχολεία.
2. Προσοχή στα σχολεία.
CITY PRESS : Σχολεία χωρίς βιβλία και θέρμανση.
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ : Οι 14 πληγές της εκπαίδευσης.
ΑΥΡΙΑΝΗ : Δεν υπάρχουν λεφτά για πετρέλαιο.

Αυτά ως πρωτοσέλιδα και δεκάδες άλλα άρθρα στις εσωτερικές σελίδες όλων των εφημερίδων.
Αν λάβουμε υπόψη ότι οι εφημερίδες πανελλήνιου τύπου, σπάνια βάζουν πρωτοσέλιδο τα θέματα της παιδείας, γίνεται αντιληπτό πόσο σοβαρή είναι η κατάσταση. Δεν χαμογελάσαμε πικρά γιατί επιβεβαιωθήκαμε πλήρως για την αλήθεια των γραφόμενων μας «πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις», αλλά γιατί εδραιώθηκε η πανελλαδική σημερινή πραγματικότητα μέσω της αποτύπωσής της στον πανελλήνιο τύπο. Δεν ρώτησαν οι συντάκτες των εφημερίδων αυτών φαίνεται τις Σχολικές Επιτροπές Β/θμιας του Κιλκίς, όπου λάμπει ο φάρος της αισιοδοξίας και όλα διεκπεραιώνονται επιτυχώς.
«Ο κόσμος τόχει τούμπανο……»  
7.      Το έγγραφό μας επιχειρεί να υλοποιήσει τους εξής στόχους :
α. Καταγραφή της σημερινής πραγματικής υπάρχουσας κατάστασης.
β. Ενημέρωση όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
γ. Πρόληψη ενδεχόμενων προβληματικών καταστάσεων που μπορεί να προκύψουν.
δ. Προτάσεις για την επίλυση των θεμάτων.
ε. Αίτημα ισονομίας και ισοπολιτείας.
στ. Εφαρμογή νόμων και Υπουργικών Αποφάσεων.
ζ. Ξεκαθάρισμα της κατάστασης με τη βοήθεια όλων των φορέων ώστε να γνωρίζουν όλοι τι πρέπει να κάνουν.

Άρα η άποψή μας είναι ότι το έγγραφό μας δεν αποτελεί «κριτική που δεν αποσκοπεί πουθενά», αλλά ουσιαστική συμβολή στην ενημέρωση και επίλυση των προβλημάτων των χώρων δουλειάς μας. Προσπαθούμε να έχουμε ενημερωμένους τους πάντες για να προστατέψουμε τους μικρούς μαθητές μας από τις παρενέργειες των προχειροτήτων και ανοργάνωτων σχεδιασμών, ώστε να μην αποτελέσουν «παράπλευρες απώλειες» της μνημονιακής αντιπολιτικής.

Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος
Χρήστος Σαμαράς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου