Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013

ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ               
 ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
 ΠΑΙΟΝΙΑΣ.
Ταχ. Δ/νση           
Ταχ. Κώδ.   Πληροφορίες
Κιν. Τηλ.
                                                                      
       

:Ελ. Βενιζέλου 3
:ΓΟΥΜΕΝΙΣΣΑ 61300     
:Χρήστος Σαμαράς             
:6973822279



Γουμένισσα 17/06/2013

Αρ.Πρωτ.:12

ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

Κοιν.:
1. Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.
2. Διεύθυνση Π.Ε. Κιλκίς.
3. Τοπικός Τύπος.
4. Δ.Ο.Ε.
        

                                
.
     


ΘΕΜΑ : Κλείσιμο σχολικών μονάδων.



Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Παιονίας διαφωνεί πλήρως και κάθετα με αποφάσεις που οδηγούν σε κλείσιμο σχολείων.
Η ιστορία των συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων δεν είναι καινούρια, ούτε πρωτότυπη. Ανέκαθεν η πολιτεία, όταν διαπίστωνε άμεσο οικονομικό όφελος, προχωρούσε σε ενοποιήσεις, συνήθως με μόνη σύμφωνη γνώμη αυτήν της διοίκησης (τη δική της δηλαδή) και κατά περίπτωση με τη στήριξη άλλων φορέων. Θεωρούμε ότι οι συγχωνεύσεις της δεκαετίας του ενενήντα είναι απολύτως διαφορετικές από τις σημερινές.
Είναι άλλο πράγμα να κλείνεις μονοθέσια σχολεία με ελάχιστους μαθητές, που αποτελούσαν κατάλοιπο μιας απαρχαιωμένης εκπαιδευτικής πολιτικής και άλλο πράγμα η εξαφάνιση δυναμικών σχολικών μονάδων με προοπτική, σε ισχυρές και ανθηρές κωμοπόλεις, τώρα μάλιστα που επιστρέφουν οι πολίτες στους τόπους καταγωγής τους.
Τα «φάρμακα» δεν έχουν τα ίδια ευεργετικά αποτελέσματα σε όλες τις «ασθένειες».



Άλλωστε το 4/θ Δημοτικό Σχολείο Γοργόπης, είναι το μοναδικό τετραθέσιο (!) που προτείνεται να συγχωνευθεί σε σύνολο 27 μόλις σχολείων σε όλη την Ελλάδα, τα οποία ενσωματώνονται σε μεγαλύτερες σχολικές μονάδες.
Και τα τρία του Δήμου Παιονίας (Γοργόπης, Τούμπας και Πλαγίων) τα μοναδικά στην Κεντρική Μακεδονία ! 
Ας αναλύσουμε την Υπουργική Απόφαση θα δούμε πως :
1. ΗΡΑΚΛΕΙΟ. Αριθμός δημοτικών σχολείων : 165. Συγχωνευθέντα : 7
Ποσοστό : 4,24 %.
2. Α΄ ΑΘΗΝΑΣ. Αριθμός δημοτικών σχολείων : 231. Συγχωνευθέντα : 1.
 Ποσοστό : 0,0018 %.
3. Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ. Αριθμός δημοτικών σχολείων : 153 Συγχωνευθέντα : 3
Ποσοστό : 1,96 %
4. ΑΧΑΪΑΣ. Αριθμός δημοτικών σχολείων : 165 Συγχωνευθέντα : 4
Ποσοστό : 2,42 %.
5. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ. Αριθμός δημοτικών σχολείων : 32 Συγχωνευθέντα : 1
Ποσοστό : 3,125 %
6. ΦΛΩΡΙΝΑΣ. Αριθμός δημοτικών σχολείων : 40 Συγχωνευθέντα : 2
Ποσοστό : 5 %
7. ΤΡΙΚΑΛΩΝ. Αριθμός δημοτικών σχολείων : 100 Συγχωνευθέντα : 1
Ποσοστό : 1 %
8. ΚΕΡΚΥΡΑΣ. Αριθμός δημοτικών σχολείων : 55 Συγχωνευθέντα : 2
Ποσοστό : 3,64 %.
9. ΛΕΥΚΑΔΑΣ. Αριθμός δημοτικών σχολείων : 13 Συγχωνευθέντα : 1
Ποσοστό : 7,69 %
10. ΚΙΛΚΙΣ. Αριθμός δημοτικών σχολείων : 43 Συγχωνευθέντα : 3
Ποσοστό : 6,98 %.
(Πηγή στοιχείων : Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχων νομών).
Παρατηρήσεις :
  1. Η Λευκάδα διαθέτει τη λεγόμενη «νησιωτική ιδιαιτερότητα».
  2. Η Φλώρινα έχει μεν σαράντα σχολεία, αλλά με το μισό πληθυσμό του νομού Κιλκίς, όπως και η Καστοριά.
  3. Εκτός από τους δέκα νομούς που αναφέρονται στην Υπουργική Απόφαση, στους υπόλοιπους ΔΕΝ πραγματοποιείται καμιά συγχώνευση σχολικών μονάδων σε αυτή τη φάση.
  4. Διαπιστώνουμε ότι ο νομός Κιλκίς έχει τη θλιβερή πρωτιά πανελλαδικά και μάλιστα με τεράστια ποσοστιαία διαφορά.
Να υπενθυμίσουμε πως τη φετινή σχολική χρονιά υπήρξε τεράστια έλλειψη ειδικοτήτων, όπως μουσικής, πληροφορικής και άλλων. Αντί να μεριμνήσει το υπουργείο Παιδείας για πλήρωση των κενών θέσεων, «μαυρίζει την οθόνη» της εκπαίδευσης με τρία ακόμη λουκέτα.   
  • Ο Σύλλογός μας έχει καταγγείλει επανειλημμένα την έλλειψη μακροχρόνιων μελετών (στατιστικών, εκπαιδευτικών, οικονομικών, πολιτικών και κοινωνικών) που θα επικουρούσαν τη θέση για παροχή καλύτερης εκπαίδευσης   από πολυθέσιους σχολικούς οργανισμούς.
  • Ούτε ρώτησαν ποτέ την τοπική κοινωνία και ιδιαίτερα τους γονείς, τι είδους διαπιστώσεις έκαναν μετά από πολύχρονη παρακολούθηση της μετακίνησης των παιδιών τους.
  • Ούτε η ακαδημαϊκή ταυτότητα των αποφοίτων των πολυθεσίων σε σχέση με τα μικρότερα σχολεία έχει αποτιμηθεί επιστημονικά, ώστε να αποτελεί εργαλείο και επιχείρημα εκπαιδευτικής πολιτικής.
Όλα αποτυπώνονται και εκτελούνται σε θεωρητική βάση, με ύπαρξη καλής θέλησης βεβαίως  και ως απόσταγμα εμπειρίας,  αλλά αναπόδεικτα επιστημονικά.
Την εποχή της «λουκετοποίησης» των πάντων, των εκατομμυρίων ανέργων, της αδυσώπητης φτώχειας, των εξευτελιστικών μισθών, της αδιάκοπης μετανάστευσης ανθρώπων και ιδεών, της μείωσης της αξιοπρέπειας, ας μην κατεβάσουμε άλλη μια σημαία. 


Κύριε Υπουργέ Παιδείας
Παρακαλούμε να προβείτε στην αναστολή της απόφασής σας για τα Δημοτικά Σχολεία Γοργόπης, Τούμπας και Πλαγίων για τη σχολική χρονιά 2013-2014 και να εκκινήσετε πολυεπίπεδες επαφές με την τοπική κοινωνία, το Δήμο Παιονίας, το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Παιονίας και άλλους φορείς, ώστε να αποκτήσετε εμπεριστατωμένη θέση για τις ιδιαιτερότητες και τη σημασία της ύπαρξης των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων στην ευαίσθητη εθνικά περιοχή μας.






Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος
Χρήστος Σαμαράς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου